Zoo, Zoologicá zahrada, Unie zoo

Unie českých a slovenských zoologických zahrad, zoo

Úvodní strana  >  Kampaně

Co je nového

RSS
09.12. 2016 Zachraňujeme ohrozené plemená domácich zvierat
ZOO Košice V polovici roka 2014 sme obnovili chov kôz walliských (Capra hircus f. domestica), keď sme zo Zooparku Vyškov doviezli dvojročného capka. V tomto ...
06.12. 2016 Mladí samci žiraf Tadeáš a Hynek odcestovali do Turecka
ZOO Praha V průběhu posledních dvou týdnů zrealizovala Zoo Praha náročný transport dvou mladých samců žiraf severních núbijských - Hynka a Tadeáše ...
05.12. 2016 Historický rekord – do Zoo Praha přišlo letos již 1 400 000 návštěvníků
ZOO Praha V neděli 4. 12. padl v Zoo Praha další návštěvnický rekord. Poprvé v historii jsme přivítali letošního návštěvníka s číslem 1 400 000. ...
Archív novinek

Kampaně

EAZA kampaň 2013 + 2014 - OD PÓLU K PÓLU

Leták vydaný ke kampani ke stažení - možno a záhodno volně šířit v tištěné i elehtronické formě.

Další informace naleznete na www.poletopolecampaign.org

(pdf) Leták Pole To P(pdf) Letak Pole To Pole IN (1608,35kB) Ole OUT (7207,94kB)

 

nahled-outjpg.jpg



EAZA kampaň 2012 - JIHOVÝCHODNÍ ASIE

Velká zvířata mají málo prostoru. Připojte se co nejdříve a pomozte se záchranou klenotů jihovýchodní Asie

logo-2012jpg.jpg

UCSZOO se prostřednictvím svých členských zoo i v tomto roce zapojuje do kampaňových aktivit organizace EAZA (Evropská asociace zoo a akvárií).

I pro rok 2012 pokračuje EAZA v sérii pravidelných kampaní za ochranu přírody tradičním zjišťováním nejnutnějších celosvětových potřeb v této oblasti. Kampaň je poprvé společným dílem EAZA a komise IUCN pro přežití druhů (SSC IUCN). Jihovýchodní Asie je jedním z regionů s nejvyšší biodiverzitou na Zemi. Je obydlena druhy, které patří mezi ty nejznámější a nejobdivovanější na celé planetě. Jsou jimi například tygr sumaterský, slon indický a orangutan. Kampaň se však zaměří na některé z poněkud tajuplnějších druhů, jež se vyskytují v různých biotopech této oblasti, přičemž zdůrazňuje naši příležitost zajistit budoucnost i těmto tvorům.

Cílem kampaně jsou velké druhy této oblasti, vedené v Červené knize ohrožených druhů jako kriticky ohrožené či ohrožené. V době spuštění kampaně to čítá 162 druhy z asi 51 taxonomických čeledí napříč třídami ryb, plazů, ptáků i savců. Ty naši pomoc potřebují nejvíce. Tato nesmírná druhová škála zvířat žijících ve vodě i na souši skýtá možnost aktivního zapojení všem členů EAZA, a to včetně specializovaných zařízení jako akvárií a jiných, pro které je někdy zapojení jejich chovů do kampaně problematické. Každý z členů pečuje alespoň o jeden z určených 162 druhů, či druh blízce příbuzný z této oblasti, kterého lze využít jako zástupce jeho vzácnějšího příbuzného.

Symbolem letošní kampaně se stala saola – téměř mystické zvíře, které bývá nazýváno asijským jednorožcem. Z hlediska kampaně EAZA je to volba naprosto unikátní, neboť se jedná o živočicha, kterého nechová nikdo v Evropě a vlastně ani na světě. I další druhy v rámci našich předem vybraných projektů nejsou nijak známé, nicméně se jedná o zvířata, která nelze než obdivovat, jako je pangas velký, zoborožec žlutobradý či krokodýl siamský.

01-23-12-02-57-32-saola_david-hulsejpg.jpg


Smyslem kampaně je i zvýšení informovanosti veřejnosti, organizací i podnikatelského sektoru v Evropě o úžasných, avšak ohrožených živočišných druzích jihovýchodní Asie. Chce také ukázat, jak lze ochranářské problémy ovlivnit chováním spotřebitelů v Evropě. Nejdůležitější však je účel kampaně - shromáždit z výtěžku kampaňových akcí (konaných v zapojených evropských zoo a akváriích) nejméně 750 000 Euro na vytvoření fondu na financování projektů ochrany druhů, které v této oblasti žijí.

Těchto  750 000 € bude použito na přímé financování ochrany přírody. Toto je však pouze jeden z ochranářských přínosů – dalšími dvěma jsou příležitost vzdělávat širokou veřejnost zemí Evropské unie v otázce kritického stavu vymírání, jemuž čelí velké druhy zvířat jihovýchodní Asie, a také vedení politického dialogu s ES či EU a případně i jinými organizacemi, jako např. ASEAN. Návaznými přínosy mohou být zvýšení zapojení institucí EAZA v oblasti ochrany vysoce ohrožených druhů jihovýchodní Asie ex situ a podobně.

České a slovenské zoologické zahrady sdružené v UCSZOO se do kampaně aktivně zapojí a budou se snažit, aby se jejich návštěvníci dozvěděli o divech živočišné říše v tomto koutě světa, i o tom, jak jejich úděl zlepšit.
Děkujeme za podporu.

 

bornean-orang-3_jonathan-kellyjpg.JPG

Cílem kampaně je získat v Evropě 750 000 € na přímé financování ochrany přírody. Toto je však pouze jeden z jejích ochranářských přínosů – dalšími dvěma jsou příležitost vzdělávat širokou veřejnost zemí Evropské unie v otázce kritického stavu vymírání, jemuž čelí velké druhy zvířat jihovýchodní Asie, a také vedení politického dialogu s ES či EU a případně i jinými organizacemi, jako např. ASEAN. Návaznými přínosy mohou být zvýšení zapojení institucí EAZA v oblasti ochrany vysoce ohrožených druhů jihovýchodní Asie ex situ a podobně.

khin-myo-myo,rakhine-2010-733jpg.jpg

 

whitebellied-heron5_hukaung_rob-tizardjpg.jpg

 

Náš leták vydaný ke kampani ( ke stažení pro tisk a další šíření  zde pod náhledy /JPG/)

letak_jv_asie_injpg.jpg

letak_jv_asie_out_ucszoojpg.jpg

(jpg) Leták kampan JV Asie 2013 (1198,79kB)

(jpg) Leták kampan JV Asie 2013_2 (1403,85kB)

 

Více info na www.southeastasiacampaign.org